مازیار امین وند

وقایع و اتفاقیه

اقتصاد کسب و کار با رویکرد تحلیل بازار

چهارشنبه, ۷ تیر ۱۳۹۶، ۰۱:۵۴ ب.ظ

چرا امروزه اغلب فعالیت های تجاری شکست می خورد؟ در اکثر مواقع این موضوع به خاطر عدم وجود شناخت کافی نسبت به مشتریان، رقبا یا صنایع اتفاق می افتد. اگر شما به دنبال جذب مشتریان جدید و توسعه فعالیت تجاری خود هستید، تحلیل وضعیت بازار را به عنوان قلب فعالیت خود مورد توجه قرار دهید. برای این کار لازم است شما ابزارها و گزارش های مورد نظر خود را در اختیار بگیرید. به این ترتیب صرف نظر از اینکه شما یک کارشناس با تجربه یا یک مدیر تجاری موفق هستید، می توانید خطرهای فعالیت خود را حداقل نمایید و فرصت های جدید پیش رو را شناسایی کنید. تحقیق بازار ریسک فعالیتها را کاهش می‏دهد، برخی از تحقیقهای بازار بجای آنکه فرصتی را شناسایی کنند ممکن است شما را از انجام یک فعالیت از پیش برنامه‏ریزی‌شده بازدارند. فرضاً اطلاعات بازاریابی ممکن است گویای این واقعیت باشند که بازار در یک ناحیه خاص از یک محصول یا خدمتی که شما قصد ارائه آن را دارید اشباع شده است و شما تصمیم بگیرید که محصول خود را تغییر دهید یا یک ناحیه دیگر را برای عرضه آن بیابید. تحقیق بازار مشکلات بالقوه را کشف و شناسایی می‏کند، فرض کنید که قصد دارید در یک محل ساختمان احداث کنید ولی در تحقیقات بازار متوجه می‌شوید که در آن ناحیه تهیه تلفن برای واحدهای احداثی سخت است و مخابرات نیز در آینده نزدیک طرحی برای توسعه و تآمین تلفن ندارد در اینجا شما یک مشکل بالقوه را تشخیص داده‏اید که عبارت از دشواری احتمالی یافتن مشتری برای واحدهای ساخته‌شده است.

اینکه چگونه وارد یک بازار شوید؟ و یا اینکه پیش بینی شما از آینده بازار چیست؟ و آیا رقبای شما تا چه حد سهم بازار را در اختیار دارند؟ چه ریسکها و خطراتی متوجه بازار محصول شما خواهد بود؟ و در نهایت استراتژی شما برای فعالیت در این بازار باید چگونه باشد؟

این وبینار در حدود یک ساعت و نیم می باشد که به کلیه مهندسین پیشنهاد می کنم در ابتدای کسب و کار این زمینه را پیگیری کنند تا در اجرای طرح خود به مشکل نخورند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی